Pagina's

zaterdag 9 juli 2011

Folk @ Beleuvenissen 8 juli 2011

De 2e vrijdag van Beleuvenissen 2011 bracht 5 folkgroepen naar hartje Leuven.
Allen hebben ze hun best gedaan het publiek te plezieren, en allen zijn daar prima in geslaagt!




Het Hogeschoolplein werd ondergedompeld in een meerstemmig vrouwelijk gezang van volksliederen door




 
Op Vounckplein werd de sfeer er stevig ingebracht door:






Op de Grote Markt zorgde 5 jongeren dan weer voor een spectakel van Welshe volksmuziek, samen vormen zij:










Op de Oude Markt stond een Italiaanse superster het beste van zichzelf te geven, en het publiek luste het. Dit was niet Andrea Bocelli, maar wél:



Op het Mathieu de Layensplein kon je genieten van een het nederlandstalige lied, ondergedompeld in Folk en ambiance door:







Op de Vismarkt stond een Ierse groep die traditionele Ierse muziek brengt, op smaak gebracht met oa. funk, rock en soul. Dit op een podium heeft een ierse rock show tot gevolg waar de energie en sfeer vanaf druipt... niet te verbazen dus dat het plein op z'n kop stond door:






2 opmerkingen:

  1. Hallo Nils,
    Ik zie dat jij aardig wat ervaring hebt in avondfotografie, knap werk hoor wat je hier laat zien, maar ik zie op je blog dat je van meer markten thuis bent.
    Leuk dat je even naar mijn kermis kwam ;-)
    Ik heb wel geflitst, niet op het tweede gordijn, maar op de 'slow sync / langzame flitschronisatie ( heet dat eerste gordijn?)
    Ik had achteraf wel bedacht dat ik voor dat tweede gordijn had moeten kiezen, want dan krijg je het bewegingsspoor achter je onderwerp als ik het goed begrijp?
    Een volgende keer ga ik het proberen, bedankt voor deze waardevolle tip.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh, die foto van achter Calan was me nog niet opgevallen, maar die is ook wel leuk! Dan heb je de sfeer er ook nog bij, ideetje om ook eens te proberen durven vrijdag ;)

    BeantwoordenVerwijderen